Batı Akdeniz'in doğaltaş ihracatını artıracak
olan Maden URGE Projesi'nde ihtiyaç analizleri çalışması tamamlandı. Eğitim çalışmalarının
tamamlanmasının ardından yurt dışı pazarlarda doğaltaş ihracatını artıracak çalışmalar
yapılacak.
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB)
tarafından Ekonomi Bakanlığı desteğiyle doğaltaş ihracatının artırılması ve
alternatif pazarlar oluşturmak için kısa süre önce başlatılan Maden URGE
Projesi'nde ihtiyaç analizi çalışması tamamlandı. İhtiyaç analizleri çalışması
sırasında projeye katılan 18 doğaltaş ihracatçısı firma ile birebir görüşmeler
yapıldı ve firmaların ihtiyaçları, eksik yönleri, beklentileri, talepleri öğrenildi.
SIRADA EĞİTİM ÇALIŞMALARI VAR
Yaklaşık 2 ay süren ihtiyaç analizleri
çalışmasının ardından sıra eğitim çalışmalarına geldi. İhtiyaç analizleri çalışması
sırasında ortaya çıkan eksiklikler, önümüzdeki 1.5 ay boyunca gerçekleşecek eğitim
çalışmalarıyla giderilecek. Bunun ardından projeye katılan firmalar 3 yıl
boyunca yurt dışı fuarlarına katılarak, bölgede alım heyetleri programı
düzenleyerek, ihracatlarını artıracak çalışmalar gerçekleştirecek.
BATI AKDENİZ DOĞALTAŞI MARKA OLDU
Maden URGE Projesi çerçevesinde ihtiyaç analizlerinin tamamlanmasının ardından Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği'nde (BAİB) düzenlenen toplantıda sonuçlar değerlendirildi. Firmaların ihracat potansiyelinin 500 milyon dolara ulaştığı ve toplam istihdamının 2 bin 795 kişi olduğu ifade edildi. Avrupa'da doğaltaş rezervinin azalmasının, Batı Akdeniz doğaltaşlarının dünya genelinde marka olmaya başlaması, bölgede 12 ay üretim yapılabilmesi sektörün avantajları olarak değerlendirildi.
Tüm soru, görüş ve önerileriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.