Yeni bir BT dünyası
‘Yeni bir BT dünyası, CEO'nun transformasyon gündemi' konulu
sunum, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler
Kurulu Üyelerinin katılımıyla gerçekleşti.
Google Türkiye MüdürüÖnder Güler'in ‘Yeni bir BT
dünyası, CEO'nun transformasyon gündemi' konulu sunumu Türkiye İhracatçılar
Meclisi (TİM) organizasyonu ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği işbirliğiyle
gerçekleşti. BAİB hizmet binasında gerçekleşen etkinliğe TİM Başkanı Mehmet
Büyükekşi, ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Sektörler Kurulu Üyeleri katıldı.
Program, etkinliğe ev sahipliği yapan BAB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa
Satıcı'nın konuşmasıyla başladı. BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mutafa Satıcı,
konuşmasında BAİB'in son 10 yılda gerçekleştirdiği ihracat artışına değindi.
BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mutafa Satıcı, "Uzun yolculuğa
1968 yılında çıkan BAİB, son 10 yıldır ülke ekonomisinin adeta göz bebeği olan
ihracat artışıyla hızla büyüyor. Bu büyüme Türkiye ortalamasının üzerinde bir
grafik seyriyle gerçekleşiyor. 2004 yılında 238 milyon dolar ihracat hacmine
sahipken 2014 yılında 1 milyar 628 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Yaş
sebze meyve sektörü yüzde 30'u aşan oranı ile bölge ihracatının lokomotifidir.
Madencilik sektörü ise Batı Akdeniz coğrafyasının parlayan yıldızı olmuştur.
Kimya, ağaç-orman ürünleri, demir-demir dışı metaller ve toprak sanayi ürünleri
bölgemizin diğer önemli ihracat sektörleri olarak sıralanmaktadır. Rusya
Federasyonu ve Çin ise bölge ürünlerinin temel dışsatım destinasyonları olarak
öne çıkmaktadır” dedi.
Bölge ihracatçılarının özverili çalışması ile son 10 yılda
ihracat rakamlarında 8 kata yakın bir büyüme oranına kavuşulduğunu ifade eden
BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mutafa Satıcı, "TİM desteği ile bugün bölgesel birlik
olarak 5 bine yakın ihracatçı üyemizle 150'den fazla ülkeye ihracat yapar
haldeyiz. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılında 5 milyar dolar ihracata
ulaşmayı hedefliyoruz. Bu iddialı hedefe yürürken bize güç katacak pek çok
alternatif çalışma içerisine giriyoruz. TİM desteği ve işbirliği ile bölgemizin
ihracat sektörlerinin hedef pazarlarına yönelik ticari heyet ile alım heyeti
programları düzenliyor, ürünlerimizin tanıtılması ve ihracatımızın artması için
yurt dışı fuarlara gidiyoruz. Ekonomi Bakanlığımızın verdiği yetki ile uluslar
arası fuarlara milli düzeyde katılım organize ediyoruz. Bu kapsamda Eylül
ayında Rusya'ya, Ekim ayında da Tacikistan'a yönelik organizasyon yapacağız.
Dünyanın dört bir yanındaki fuarlara gideceğiz. Batı Akdeniz ürünlerini tanıtmamız
bölge ihracatına katkı sağlayacak” dedi.
Bölge ihracatçısının rekabet gücünü artırmak için Ekonomi
Bakanlığı desteğiyle mermer ve yaş sebze meyve, tohum, gübre sektörüne yönelik
URGE Projeleri yürüttüklerini bildiren BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mutafa
Satıcı, "URGE Projeleri ile yeni pazarlara girmeyi, ürün portföyünde çeşitlenme
sağlamayı, istihdam ile katma değeri artırmayı düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemde
farklı sektörlere yönelik URGE Projeleri düzenleyeceğiz” dedi. Birlik
faaliyetleri ve ekonomik başarılar hakkında bilgi veren BAİB Yönetim Kurulu
Başkanı Mutafa Satıcı, Ulusal kalkınmamıza ihracat odaklı destek sunmak adına
var gücümüzle çalışırken, bugün önemli bir konuyu gündemimize oturtuyoruz.
Bilişim sektörünün öncü markalarından Google'ın Türkiye Müdürü Sayın Önder
Güler'in ‘Yeni bir BT dünyası, CEO'nun transformasyon gündemi' başlıklı sunumu
ile Enformasyon Teknolojileri odaklı yaklaşımlardan istifade etmenin ipuçlarına
erişmeye çalışacağız” diye konuştu.
BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mutafa Satıcı'nın ardından
konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, konuşmasında dijital dönüşümün önemine
değindi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, "Yeni ekonomide en önemli konulardan bir
tanesi dijital dönüşüm. Bu dönüşüme ayak uyduramayan firmalar, önümüzdeki
yıllarda ayakta kalmakta büyük zorluklar yaşayacaklar. Dijital dönüşüm
Türkiye'de firmaların kendilerini geleceğe hazırlamada atacakları en önemli
adımlardan bir tanesidir. Dijital çağ diye adlandırdığımız tarihi bir dönüşüm yaşıyoruz.
Big Data bütün şirketlerin gündemine alması gereken önemli bir yapıdır.
Ticarileşen dünyada dijital dönüşüm, üretici ve tüketiciler
için maliyetleri düşürüyor. Alım ve satımı kolaylaştırıyor. Bilgiye erişimi,
inovasyonu hızlandırıyor. 21. yüzyılda önemli olan daha çok üretmek değildir.
Önemli olan yüksek katma değerli mal üretip, rekabette bir adım öne
geçebilmektir. Bunu yolu da dijital dönüşümdür” dedi.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi konuşmasının devamında ise
"Dünyadaki insan sayısından daha fazla mobil cihaz var. Dijital çağ, her
sektörü yakından ilgilendiriyor. 2020'de ABD'de 30 bin insansız hava aracının
kullanılacağı tahmin ediliyor. Üç boyutlu yazıcıların yaygınlaşmasıyla dijital
fabrika konseptine yaklaşılıyor. Dijitalleşmiş dünyada her şey farklı olacak.
Bizim bu konuda kesinlikle geride kalmamamız gerekiyor. İhracatçıyı,
sanayiciyi, iş adamını daha proaktif hale getirmemiz gerekiyor. Bugün bu treni
kaçırırsak, yarını yakalamak güç olur. Ülke olarak bu dönüşümün neresinde
olacağımızı mutlaka planlamamız gerekiyor” dedi.
Son olarak söz alan Google Türkiye Müdürü Önder ise
konuşmasında "Her şeyi yeniden düşündüren 4 konu var. Mobilite, büyük veri,
bulut ihtiyaç, sosyal medya. Bunlar bir süre önce hiç gündemimizde yoktu.
Günümüzde mobil cihazlarla PC'ye göre çok daha fazla işlem yapma imkanı
doğruyor. Mobilite büyük veri doğuruyor. Bu kadar fazla bilgiyi sunularda
tutmak artık mümkün değil. Bulut dediğimiz çok büyük veri tutulan, çok hızlı
veriye ulaşılan bir dünyaya geçtik. Her hangi bir şirketin 1000 katı veri
bulutu var. Bu da tüketici internetini sosyal webi getirdi. Bir çok şirket
bununla nasıl yöneteceğini bilmiyor. Kapatalım diyor. Kapatamıyorsunuz. Öyle
bir dünyaya gidiyoruz ki eskiden iş ve kişisel kullanım ayrıyken bu dünyalar birleşiyor.
Bu da önemli değişiklikleri tetikliyor” dedi.
Son kullanıcıda değişimin yaşandığını ifade eden Google
Türkiye MüdürüÖnder, "Türkiye'nin en çok gururlandığı konu genç nüfusun
büyüklüğü. 2000 doğumlular değişik bir nesil gerçekten. Onlar eve gireyim
internete bağlanayım diye bir dünya bilmiyo
r. Ellerinde internet var İnternet
elektrik su gibi bir şey. Bu nesil devamlı iletişim halinde. Biz bu kitleyi
geleneksel sistemlerle yakalayamaz hale geliyoruz. Bu kitle hem müşterimiz, hem
çalışanımız, hem de çocuğumuz. Bu demografik değişimin farkına varmak lazım.
Mobil iletişim bir çok şeyi değiştirdi. Bunun farkında olmak lazım. Bilgisayar
kullanımı birkaç yıl içinde düşecek. Cep telefonu ve tablet 3-4 katı artıyor”
dedi.
Tüm soru, görüş ve önerileriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.