Batı Akdeniz'de İhracat Hamlesi
'Tohum ve Yaş Sebze Meyve İhracatının Geliştirilmesi Projesi'
başladı.
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) tarafından Ekonomi Bakanlığı desteği
ile yürütülen 'Tohum ve Yaş Sebze Meyve İhracatının Geliştirilmesi Projesi'
başladı. Sektörde faaliyet gösteren 26 firmanın katılımıyla başlayan
proje ile Batı Akdeniz bölgesinde tohum ve yaş sebze meyve ihracatının
artırılması ve firmaların dış pazarlarda rekabet gücünün artması ve
markalaşması amaçlanıyor. Projenin ilk etabında danışman firmanın analiz
çalışmaları gerçekleşecek, ardından analizler sırasında ortaya çıkan
ihtiyaçlar, eğitim çalışmaları ile giderilecek. Daha sonra katılımcı firmalar
tarafından belirlenen hedef pazarlarda ihracat yapmayı sağlayacak çalışmalar
gerçekleştirilecek.
PROJEYI TANITTI
'Tohum ve Yaş Sebze Meyve İhracatının Geliştirilmesi Projesi' Batı Akdeniz
İhracatçılar Birliği'nde (BAİB) düzenlenen toplantı ile başladı.
Toplantıya başkanlık yapan BAİB Yönetim Kurulu Üyesi Ali Demir, yaptığı
konuşmada projenin hedeflerine değindi. Demir, projenin BAİB
tarafından Türkiye ihracatını geliştirme adına attığı yeni ve farklı adımlardan
birisi olduğunu kaydetti. Öncelikli hedeflerinin proje yaklaşımını ve kümelenme
anlayışını esas alarak işbirliği ile ihracat seferberliği başlatmak olduğunu
kaydeden Demir, proje ile başlatılan seferberliği kalıcı bir başarıya
dönüştürmek olduğunu söyledi.
PROJENİN 9 HEDEFI VAR
Gübre ve tohum ihracatının yaş sebze meyve kadar ihracat potansiyeli olduğunu
bildiren Demir, "Proje ile yaş sebze meyve,gübre ve tohumculuk
sektörleri ülkemizin 2023 yılı ihracat hedefi olan 500 milyar dolara
ulaşmasında büyük katkı sağlamayı amaçlamaktayız. Bu kapsamda 9 hedefimiz
vardır. Bunlar; hedef pazarın taleplerine göre üretim ve ihracat yapmak,
ihracatta ürün çeşitliliğini sağlamak, projeye katılan firmaların üretim ve
ihracat kapasitelerini artırmak,sektörel sorunlara çözüm bulmak,
ihracatçı sayısını artırmak,yeni pazarlara girişi sağlamak,yaş
sebze meyve ile tohum ve gübre sektörlerinin ihracatını artırmak, bölge
ürünlerinin uluslararası alanda tanınırlığını artırmak" diye konuştu.
3 YILDA 10 YURTDIŞI TİCARET ORGANİZASYONU
Projenin 3 yıl süreceğini ve ilk etapta katılımcı firmaların mevcut
durumlarının belirleneceğini bildiren Demir, "İhtiyaç analizi çalışmasına
katılmayan firmalar proje dışında kalacaktır. İhtiyaç analizi
çalışmasından çıkan sonuçlara göre katılımcıların ihtiyaç duyduğu konularda
eğitim verilecek. Projenin üçüncü aşamasında yurtdışı pazarlama organizasyonları
düzenlenecek. Projenin yürütüleceği 3 yıl boyunca 10 ayrı sektörel ticari heyet
organizasyonu gerçekleştirilecektir. Organizasyonlara sektörün kalbinin
attığı fuarlara gidilecek, önemli ithalatçılarla, tedarikçilerle,
üreticiler ve benzeri aktörlerle temas imkanı sağlanacaktır" dedi.
İHRACAT HAMLESİ BAŞLATILACAK
Projenin içeriği ve hedefleri hakkında bilgi veren Demir,
sözlerini bölge ihracatının artırılması için düşüncelerini aktararak tamamladı.
Demir, bu çerçevede "Gidilmeyen pazar bizim değildir. Batı Akdenizli
ihracatçılar olarak bu sektörde gelecek vadeden hangi kıta, hangi
ülke, hangi şehir varsa gidip keşfedeceğiz ve ürünlerimizi o bölgeye
taşıyacağız. Ayrıca Ticaret Müşavirlerimiz ve ilgili sektör kuruluşları ile
çalışarak hedef ülkelerin önemli alıcılarını ülkemize getireceğiz ve proje
katılımcısı firmalarla buluşturacağız" dedi. Bu proje 210/6 sayılı
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Desteği kapsamında
düzenleniyor. Projeye katılan firmalar yüzde 75 oranında devlet desteğinden
faydalanacak.