Proje Künyesi | |
Proje Adı: | Tohum ve Yaş Meyve Sebze İhracatının Geliştirilmesi |
Proje Kodu: | 14.UR-GE.036 |
Proje Süreci: | 2014-2017 |
İşbirliği Kuruluşu: | Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği |
Katılımcı firma sayısı | 22 |
İhtiyaç Analizi: | Tamamlandı |
Alınan Eğitim: | Maliyet Analizi ve Fiyatlandırma Eğitimi |
Yurt Dışı Pazarlama Faaliyetleri | Almanya Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti Hong Kong Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti Birleşik Arap Emirlikleri Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti |
· 13 Haziran 2014'te 22 firmanın katılımı ile oluşan Tohum ve Yaş Meyve Sebze İhracatının Geliştirilmesi Projesi ilk olarak ihtiyaç analizi faaliyetleri için çalışmalarına başladı.
· 14 Kasım 2014'te açılış toplantısını yapan proje firmaları 28 Ocak 2015'te Strateji toplantısı yaparak 23 Mart'ta ihtiyaç analizi programını kesinleştirdi.
· İhtiyaç Analizi ile 3 yıllık yol haritası ortaya konarak proje kapsamında gerçekleştirilmesi beklenen eğitim faaliyetleri, yurt dışı pazarlama faaliyetlerinin gerçekleştirileceği ülkeler belirlendi.
Eğitim Faaliyeti
· 16 Haziran 2015 tarihinde gerçekleşen "Maliyet Analizleri ve Fiyatlandırma" eğitimine projede yer alan firmaların tamamı katılım gösterdi.
· Proje katılımcılarına, eğitimde katılımcılara işçilik maliyeti, malzeme maliyeti, fiyat analizi, fiyat oluşumu, üretim giderleri, maliyetler hakkında bilgi verildi. Eğitim programında maliyetin sınıflandırılması, maliyet analiz teknikleri, maliyetlerin tahmini, maliyetleri azaltma yöntemleri konularına satış ve pazarlama alanında dikkat edilmesi gereken hususlar, yaşanmış tecrübeler, literatürde yer alan temel prensipler aktarıldı.
Yurt Dışı Pazarlama Faaliyetleri
1-Almanya Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti
· Projenin ilk yurt dışı pazarlama faaliyeti 1-5 Şubat 2016 tarihlerinde Berlin'e yönelik olarak düzenlendi.
· Heyete 8 firmadan 12 kişi katıldı.
· Yaş meyve sebze ihracatçılarından oluşan heyet, Berlin'de 3-5 Şubat tarihleri arasında düzenlenen ve bir önceki yıl 83 ülkeden 2795 katılımcı ve 137 ülkeden 65000'in üzerinde ziyaretçi kabul eden Fruit Logistica Fuarı'na katılım sağladı, ikili görüşmeler gerçekleştirdi.
· Süpermarket zincirlerinin satın alma yetkilileri ve haldeki firmaların yöneticileriyle görüşmeler gerçekleştirdi.
2- Hong Kong Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti
· Projenin ikinci yurt dışı pazarlama faaliyeti 4-11 Eylül 2016 tarihlerinde Hong Kong'a yönelik olarak düzenlendi.
· Faaliyete 8 firma ve 9 temsilci katılım sağladı.
· Yaş meyve sebze ihracatçılarından oluşan heyet, Hong Kong'da 7-9 Eylül tarihleri arasında düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı'na da katıldı, süpermarket zincirlerinin satın alma yetkilileri ve toptancı haldeki firmaların yöneticileriyle görüşmeler gerçekleştirdi.
· BAİB olarak da Uzakdoğu'nun en önemli fuarları arasında yer alan Asia Fruit Logistica'da bulunan Türkiye pavilyonuna stant açıldı, bölgenin ihraç ürünlerini tanıtıldı.
3- Birleşik Arap Emirlikleri Yurt Dışı Pazarlama Faaliyeti
· Projenin ilk yurt dışı pazarlama faaliyeti 26 Şubat-3 Mart 2017 tarihlerinde Dubai'ye yönelik olarak düzenlendi.
· Heyete 8 firmadan 8 temsilci katıldı.
· Dubai'de 26 Şubat-2 Mart tarihleri arasında düzenlenen gıda sektörünün uluslararası buluşma noktası olan, 4.500 uluslararası firmanın katılımcı olarak temsil edildiği, 20.000'den fazla markalı ürünün sergilendiği Gulfood - Food and Hospitality Show‘a katılım sağladı.
· Dubai'de süpermarket zincirlerinin satın alma yetkilileri ile görüşüldükten sonra Abu Dhabi'ye geçilerek burada firma görüşmeleri ve süpermarket ziyaretleri düzenlendi.
Tüm soru, görüş ve önerileriniz için bizimle iletişime geçebilirsiniz.